Nové standardy palivové účinnosti: Do roku 2029 bude polovina nových automobilů elektrická

Nové standardy týkající se palivové účinnosti, které zavedla albanská vláda, mají velký dopad na dodavatele elektrických vozidel. Jedna skupina v průmyslu tvrdí, že polovina všech nových automobilů bude do roku 2029 elektrická a do roku 2035 dokonce 100% vozů na elektrický pohon.

Ministr energetiky Chris Bowen a ministryně pro infrastrukturu Catherine King v neděli zveřejnili podrobnosti plánu, který je nyní konzultován a mají zájemci možnost vyjádřit svůj názor. Předpokládá se, že motoristé budou od roku 2028 potenciálně ušetřit až 1 000 dolarů ročně díky zavádění úspornějších modelů výrobců.

V Austrálii používají nová osobní auta o 40% více paliva než ve zemích Evropské unie a o 20% více než ekvivalentní vozidla v USA. Austrálie se bude snažit stanovit opatření měřící se na USA, kde jsou jízdní vzorce podobnější.

Průmyslová skupina Elektrická vozidla vítá nové standardy, které mají snížit emise oxidu uhličitého v zemi. Upřednostňovaná varianta plánu by měla snížit emise o téměř 100 milionů tun do roku 2035 a o 369 milionů tun do roku 2050.

Austrálie je jediným členem OECD bez standardů energetické účinnosti pro nová vozidla s výjimkou Ruska. Vláda vydala v dubnu 2023 konzultační dokumenty k návrhům a veřejnost má další měsíc na to, aby poskytla své názory před předložením legislativy pro zavedení systému do ledna příštího roku.

Pravděpodobným výsledkem může být vznik trhu s uhlíkovými kredity. Výrobci pouze elektrických vozidel, jako například čínská BYD nebo americký Tesla, by mohli prodávat kredity výrobcům automobilů, jako je japonská Toyota nebo Isuzu, jejichž vozidlům budou chybět nízké emise, uvedl jeden průmyslový insider.

Postupem času bude nutné, aby se výrobci přizpůsobili novým standardům. Potenciálně by vznikl trh s uhlíkovými kredity, kde by výrobci elektrických vozidel mohli prodávat kredity výrobcům, kteří budou mít problém s dosažením nízkých emisí.

Očekává se, že tato opatření znatelně ovlivní trh s vozidly v Austrálii a přispějí k nižším emisím oxidu uhličitého.

Často kladené otázky (FAQ):

1. Jaké jsou nové standardy palivové účinnosti, které zavedla albanská vláda?
– Nové standardy palivové účinnosti zaváděné albanskou vládou mají za cíl zvýšit podíl elektrických vozidel na cestách. Podle těchto standardů bude do roku 2029 polovina nových automobilů elektrická a do roku 2035 100% vozidel bude poháněno elektřinou.

2. Jaký dopad mají tyto standardy na dodavatele elektrických vozidel?
– Tato opatření mají velký dopad na dodavatele elektrických vozidel, protože poptávka po těchto vozidlech se v důsledku nových standardů zvýší.

3. Jakou úsporu mohou motoristé očekávat díky zavádění úspornějších modelů výrobců?
– Od roku 2028 se očekává, že motoristé budou potenciálně ušetřit až 1 000 dolarů ročně díky zavádění úspornějších modelů producentů.

4. Jaký je rozdíl ve spotřebě paliva u nových vozidel v Austrálii ve srovnání s Evropskou unií a USA?
– V Austrálii nová vozidla spotřebují o 40% více paliva než v zemích Evropské unie a o 20% více než ekvivalentní vozidla v USA.

5. Jaká průmyslová skupina nové standardy vítá a jaké má cíle?
– Průmyslová skupina Elektrická vozidla vítá nové standardy, které mají snížit emise oxidu uhličitého v zemi. Cílem je snížit emise o téměř 100 milionů tun do roku 2035 a o 369 milionů tun do roku 2050.

6. Jaká je situace v Austrálii ohledně standardů energetické účinnosti pro nová vozidla?
– Austrálie je jediným členem OECD bez standardů energetické účinnosti pro nová vozidla s výjimkou Ruska.

7. Jaký může být výsledek nových opatření v oblasti palivové účinnosti?
– Pravděpodobným výsledkem je vznik trhu s uhlíkovými kredity, kdy výrobci elektrických vozidel mohou prodávat kredity výrobcům automobilů, kterým budou chybět nízké emise.

8. Jak se budou výrobci přizpůsobovat novým standardům a jaký vznikne potenciální trh?
– Výrobci budou muset přizpůsobit svou výrobu novým standardům a vytvořit potenciálně trh s uhlíkovými kredity, kde budou moci výrobci elektrických vozidel prodávat kredity výrobcům, kteří budou mít problém s dosažením nízkých emisí.

Další odkazy:
BYD – Výrobce elektrických vozidel BYD
Tesla – Americký výrobce elektrických vozidel Tesla
Toyota – Japonský výrobce automobilů Toyota
Isuzu – Výrobce automobilů Isuzu