Red Bull má nový vzhled a jde o osud týmu.

Red Bull’s druhý tým Formule 1 prošel dalším osvěžením identity a je již pod třetím jménem od doby, kdy společnost převzala Minardi. Ale za nejnovějším novým vzhledem a jménem je jasný záměr, že chce tým povýšit a ještě více ovládat svou vlastní osud. Pro rok 2024 bude tým ještě blíže Red Bullu a je povzbuzován, aby využíval více přenosných částí dostupných v rámci předpisů.

Tým také disponuje dvěma zkušenými jezdci, Yuki Tsunodou a Danielem Ricciardem, takže bude usilovat o umístění na pódiu a s trochou štěstí možná i o vítězství. Pro dosažení toho budou jezdci potřebovat vybavení, které ukáže jejich skutečný talent, takže se podívejme na to, co bylo dosud odhaleno.

Zobrazení jsou omezená, ale pokud je vůz opravdu takový, jaký můžeme vidět, začíná to jako docela slušný balíček. Určitý pokrok je vidět.

Začneme vpředu, proudění vzduchu kolem nosu je přesně naopak než u hrbolatého Alpine. Tento designový koncept přivádí proudění vzduchu z vrchní části nosu kolem boků (zelené šipky na obrázku výše) a do prostoru mezi vnitřní částí předních pneumatik a boky podvozku.

RB přešel na přední závěsy typu “pullrod” (zelené zvýraznění), což není překvapením, protože teď spolupracuje těsněji s Red Bullem a využívá více jeho mechanických částí. Dolní závěs (žluté zvýraznění výše) má poměrně úzkou základnu, kde se připojuje k podvozku. To je z důvodu přemístění zadního ramene od přední hrany podlahy, ale zvyšuje to zatížení na obou ramenech, zejména při brzdění. Opět jde o kompromis mezi aerodynamickou a mechanickou efektivitou.

Vstup vzduchu do chladiče (fialové zvýraznění na obrázku níže) se neliší příliš od tří vozů, které jsme letos dosud viděli. Není překvapením, že jsou všechny podobné loňskému Red Bullu. Jeden rozdíl je vnější vypouklost na bočnici (modrá šipka) a široké údolí na horní části bočnice (zelená šipka). Oba tyto prvky ovládají vylití chladicí kapaliny při vyšší rychlosti auta, aby mělo minimální vliv na povrchy produkující přítlak.

Co se týče vnějšího okraje podlahy (označeného červenou šipkou), tento detail je poměrně odlišný od jiných vozů na rok 2024 i od loňských vozů. Bočnice má velmi agresivní otačivý povrch těsně za a pod vstupem chladiče (žluté šipky výše), což je podobné tomu, co měla Ferrari v roce 2022. V dolní části se tato proudění vzduchu spojí s podélnou štěrbinovou mezerou, která sahá daleko vpřed, na rozdíl od toho, co jsme viděli v minulosti.

Cílem je vytáhnout proudění vzduchu z předního rohu podlahy, takže tato štěrbinová mezera je možná novým způsobem, jak se pokusit dosáhnout tohoto efektu odvodu? Musíme se na to vyjádřit, až uvidíme, co se objeví v Bahrajnu.

Pokud jde o srovnání s vozem Red Bull z roku 2023, můžeme zde vidět, že Red Bull měl štěrbinovou mezeru (červená elipsa) mezi přední rovinou předního křídla a nosem, zatímco RB z roku 2024 ne. Ale RB má užší nos, aby umožnila větší proudění vzduchu kolem boků. Osobně bych byl rád, kdybych viděl obojí.

Na obrázku níže můžeme vidět výdut (zelená elipsa) nutnou k zahrnutí přední dolní struktury bočního nárazu. Jedná se o komponentu, která skutečně ovládá horní a dolní přední profil podlahy.

Základně tam být musí a není moc prostoru pro manévrování. Opět je vstup vzduchu do chladiče (fialové zvýraznění) co nejvýše, aby se otevřelo spodní výřezové místo bočnice. Jak jsem řekl dříve, nejsem si úplně jistý, že vnější okraj detailu podlahy (označený červenými šipkami výše) je to, co uvidíme v Bahrajnu. Vypadá to na mě trochu mdlé. Avšak tento otočný efekt ukázaný žlutými šipkami, který generuje skutečný svislý profil bočnice, by mohl spolupracovat s touto zmíněnou štěrbinovou mezerou nebo by mohl sloužit jen k uložení chladicího systému.

Zadní zavěšení je systém poháněný klikou (zelené zvýraznění na obrázku níže). S horním závěsem je přední noha (modré zvýraznění výše) namontována na převodovku pod úrovní zadní nohy, což zajišťuje poměrně velkou protisílu. To snižuje svislý pohyb zadního zavěšení během brzdění, ale tento paket není překvapivý, protože RB používá převodovku Red Bull a zadní zavěšení.

V tomto srovnání pohledu z boku s loňským vozem AlphaTauri můžeme vidět, že RB přešel od štěrbiny pro chladič v roce 2023 (zelená elipsa níže) ke stylovému štěrbinovému vstupu vzduchu ve stylu Red Bullu.
Znovu platí, že cílem je minimalizovat aerodynamický rušivý vliv, když chladiče nedokáží zvládnout tolik proudění vzduchu, kolik je jim předloženo při vyšší rychlosti. Přebytek vzduchu musí někam uniknout, takže jeho ovládání znamená, že auto je aerodynamicky konzistentní v celém rozsahu rychlosti. Můžeme také vidět tento agresivnější otočný povrch (žluté šipky výše) pod a vzad od tohoto vstupu.

Celkově je to pěkný a čistý balíček a dobrý výchozí bod. Jsem si téměř jistý, že při testování v Bahrajnu se objeví další detaily, takže bude zajímavé vidět, co bylo skryto a jak podrobné informace tým představí formou prvního modelu pro testování.

FAQ:

1. Jaký je druhý tým Formule 1 společnosti Red Bull?
– Druhým týmem Formule 1 společnosti Red Bull je AlphaTauri.

2. Jaký je záměr týmu AlphaTauri?
– Záměrem týmu AlphaTauri je povýšit tým a ovládat svůj vlastní osud.

3. Kteří jezdci jsou členy týmu AlphaTauri?
– Jezdci týmu AlphaTauri jsou Yuki Tsunoda a Daniel Ricciardo.

4. Jaký je cíl týmu AlphaTauri pro rok 2024?
– Cílem týmu AlphaTauri pro rok 2024 je dosáhnout umístění na pódiu a možná i vítězství.

5. Jaký je design předního závěsu týmu AlphaTauri?
– Tým AlphaTauri používá přední závěs typu “pullrod”.

6. Jaký je důvod, proč je dolní závěs týmu AlphaTauri úzký?
– Dolní závěs týmu AlphaTauri má úzkou základnu kvůli přemístění zadního ramene od přední hrany podlahy.

7. Jaký je účel vnější vypouklosti na bočnici týmu AlphaTauri?
– Vnější vypouklost na bočnici týmu AlphaTauri ovládá vylití chladicí kapaliny při vyšší rychlosti auta.

8. Jaký je účel širokého údolí na horní části bočnice týmu AlphaTauri?
– Široké údolí na horní části bočnice týmu AlphaTauri ovládá vylití chladicí kapaliny při vyšší rychlosti auta.

9. Jaký je cílem štěrbinové mezerý na podlaze týmu AlphaTauri?
– Cílem štěrbinové mezerý na podlaze týmu AlphaTauri je vytáhnout proudění vzduchu z předního rohu podlahy.

10. Jaký je typ zadního zavěšení týmu AlphaTauri?
– Zadní zavěšení týmu AlphaTauri je systém poháněný klikou.

Definitions:
– Formule 1: nejvyšší třída automobilového sportu závodu s monoposty
– tým: skupina osob pracujících společně na společném cíli nebo projektu
– jezdec: osoba, která závodí nebo řídí automobil nebo motocykl
– pódium: vyvýšená platforma nebo místo, na kterém se ocitají nejlépe umístění závodníci v závodech motorových vozidel
– vítězství: dosažení prvního místa nebo vítězství v závodě nebo soutěži
– předpis: pravidlo nebo pokyn týkající se nejlepšího postupu nebo úpravy
– identita: soubor charakteristických vlastností nebo znaků, které odlišují jednu osobu od ostatních
– povýšit: zlepšit nebo zvýšit úroveň nebo kvalitu
– osud: nevyhnutelný výsledek či událost určená osudovou silou

Related Links:
redbull.com (link name: Red Bull)