Střet s půjčovnou aut: neúctyhodné jednání a neoprávněná poplatek

V červenci jsem si pronajala auto od společnosti Enterprise na letišti Tarbes Lourdes a ujela jsem s ním přibližně 20 kilometrů do mé dovolené v Bagnères-de-Bigorre. Večer dorazila na město silná bouře, která způsobila povodně. Voda se dostala do půjčeného auta, které jsem zaparkovala na ulici na horním konci města, a zanechala kalný usazeniny. Nebyly zjištěny žádné poškození a vozidlo pracovalo perfektně, když jsem se čtyři dny poté vrátila na letiště. Ukázala jsem usazeniny zaměstnancům společnosti Enterprise, kteří vozidlo důkladně prohlédli a odjeli s ním na krátkou vzdálenost, než mi ujistili, že je vše v pořádku.

Následující den mi z Enterprise zavolali s tvrzením, že se rozsvítila kontrolka motoru a že bude nutné vozidlo předvést k prohlídce v garáži. Týdny poté jsem obdržela žádost o platbu 1 500 eur jako přeplatku. Namítala jsem, že podmínky společnosti uvádějí, že zákazníci jsou oproštěni od poplatků v případě, že poškození je způsobeno nevyhnutelnou přírodní událostí nebo vyšším moc. Enterprise trvá na tom, že jsem měla opustit oblast před příchodem bouře. To by bylo nemožné, protože celý region byl odpoledne vydán výstrahou před silným větrem. Společnost také tvrdí, že jsem měla zaparkovat na bezpečném místě. Během sporu jsem dostala dopis hrozící mi využitím vymahačů dluhů, pokud nezaplatím do 15 dnů, a se doživotním zákazem pronájmu od společnosti Enterprise a jejích partnerů. Snažím se koupit svůj první dům a obávám se, jak ovlivní tato situace moje úvěrové hodnocení.

Vaše zkušenost je skandalózní z několika důvodů. Vy jste přijela do Francie až odpoledne a nevěděla jste o varování před bouří. Nicméně zaměstnanci společnosti Enterprise by to měli vědět, protože letiště se nachází přímo v postižené oblasti. Pokud společnost považovala předpověď za příliš riskantní pro svá vozidla, neměla by vám dovolit si auto půjčit.

Tvrdíte, že vám zaměstnanci na půjčovně nebyli žádná varování či výstrahy. Ignorovat své vlastní podmínky na základě toho, že byste neměla jet do regionu, je tedy absurdní. Navíc, když bouře přišla, parkovala jste na vyšším místě třetinu míle od řeky a nemohla jste předpokládat, že ji povodeň zaplaví.

Ukázala jste mi video, které jste natočila během povodní. Ulice byly zaplavené proudící vodou a mnoho vozidel a budov bylo poškozeno. Zvláštností je, že Enterprise mi tvrdí, že vaše video, natočené po bouři, bylo důkazem toho, že jste měla předem vědět, že byste měla město vyhnout. Nakonec, a to důležitě, říkáte, že při vaší jízdě autem nebylo žádné poškození ani zaměstnanci při nastartování vozidla před vámi nic nespatřili.

Požadavek od společnosti Enterprise byl holým, nezúčtovaným přeplatkem na “změnu stavu” auta. Nebylo jasné, za co máte platit.

Původně byla společnost Enterprise neoblomná, když jsem na tyto body upozorňovala. Stále vás vinila, že jste ignorovala “rozsáhlá” výstražná upozornění, která samotní francouzští zaměstnanci nesignalovali. Říká: “Po důkladné kontrolní prohlídce jsme si jisti, že naše přístup byl správný a naše procesy a postupy byly dodrženy. Názor (opravny) byl takový, že vozidlo utrpělo poškození v důsledku vody a bylo nutné vyměnit kabeláž a elektrické komponenty za cenu 9 914,32 eur. To způsobilo ztrátu vozidla.”

Proto jsem konzultovala experta na spotřebitelské právo, který si myslel, že společnost Enterprise si s vámi dělá srandu. “Prakticky říká: ‘Dovolili jsme vám řídit, ale protože jste řídili, nebyli jste odpovědní!'” uvedl Gary Rycroft, partner v advokátní kanceláři Joseph A Jones & Co Solicitors. “Společnost Enterprise nenabídla žádné důkazy, které by spojovaly řidiče s poškozením nebo prokázaly její ztrátu, a měla prokázat svůj případ před hrozbou vymahačů dluhů. Renomovaný podnik by se za takové jednání měl stydět a je to, podle mého názoru, šikana.”

Společnost Enterprise se stále pokouší držet svého. Tvrdí, že protože byla smlouva uzavřena s její francouzskou pobočkou, podléhá francouzskému právu. Až když bylo poukázáno na to, že francouzské spotřebitelské ochranné zákony jsou v této situaci podobné jako ve Velké Británii, ustoupila.

Nepřiznala však, že jednala špatně. “Jsme si jisti, že rozsáhlé poškození elektroniky bylo způsobeno vodou, a stále jsme přesvědčeni, že bylo neuvážené, že jste vozidlo řídila, aniž byste věděla, že do něj voda pronikla. Nicméně na tentokrát zrušíme přeplatek jako gesto dobroty.”

Společnosti na půjčování aut často uplatňují neuznávané poplatky za neupřesněné škody po vrácení vozidla. Zákazníci s nerozřešenou stížností na půjčovnu automobilů v rámci EU se mohou obrátit na Evropský smírčí servis pro půjčovnu automobilů, jehož rozhodnutí jsou závazná pro půjčovny.

Email: [email protected]. Uveďte také svou adresu a telefonní číslo. Předložení a zveřejnění jsou podmíněny našimi obchodními podmínkami.

FAQ:

1. Jakou službu jsem využila od společnosti Enterprise?
Odpověď: Pronájem auta od společnosti Enterprise.

2. Jaký problém jsem měla s pronajatým autem?
Odpověď: Voda se dostala do auta během povodní.

3. Jaká byla reakce zaměstnanců společnosti Enterprise?
Odpověď: Zaměstnanci prohlédli auto a ujistili mě, že je v pořádku.

4. Proč mi společnost Enterprise později zavolala?
Odpověď: Kontrolka motoru se rozsvítila a chtěli auto prohlédnout v garáži.

5. Byl mi požadován přeplatek – proč?
Odpověď: Společnost Enterprise tvrdila, že vozidlo utrpělo poškození a chtěla, abych platila za opravu.

6. Jaká je moje námitka vůči požadavku společnosti Enterprise?
Odpověď: Podle podmínek společnosti bych měla být oproštěna od poplatků v případě, že poškození bylo způsobeno nevyhnutelnou přírodní událostí nebo vyšším moc.

7. Jaká hrozba mi byla zaslána v dopise?
Odpověď: Bylo mi hrozeno využitím vymahačů dluhů a doživotním zákazem pronájmu od společnosti Enterprise a jejích partnerů.

8. Jaké jsou následky této situace pro mě?
Odpověď: Obaávám se ovlivnění mého úvěrového hodnocení při nákupu svého prvního domu.

9. Jaké jsou reakce a argumenty společnosti Enterprise?
Odpověď: Společnost tvrdí, že jsem měla předem vědět o bouři a že jsem měla parkovat na bezpečném místě.

10. Jaké byly konečné řešení a kompromis?
Odpověď: Společnost Enterprise zrušila požadavek na přeplatek jako gesto dobroty.

Definice:

– Pronajmout: Dát dočasně do užívání něco za peníze.
– Kalný usazeniny: Nečistoty nebo sedimenty, které zůstaly po odparování vody.
– Povodeň: Přírodní katastrofa, při které je velké množství vody na zemi, která způsobuje zaplavení.
– Výstraha: Upozornění na blížící se nebezpečí.
– Vymahači dluhů: Osoby nebo firmy, které mají za úkol vymáhat dluhy.
– Úvěrové hodnocení: Hodnocení finanční stability a schopnosti splácet dluhy.

Související odkazy:
Společnost Enterprise
Evropský smírčí servis pro půjčovnu automobilů